MINT:s aktiviteter

MINT anordnar seminarier, kurser och andra aktiviteter för att skapa mötesplatser och forum för diskussion för de som är intresserade av ämnesdidaktik inom TekNat:s alla områden - var med!


Seminarier och andra mötesplatser

En gång i månaden, presentationer första timmen, därefter fika och mingel.

Seminarieserie våren 2020

ons 26/2, Ångströmlaboratoriet Å4004

  • Johanna Lönngren (Umeå University), How can we research the integration of sustainability into science and engineering education?

(På grund av situationen med covid-19 har seminariet i mars har senarelagts.)

mån 27/4, via Zoom

  • Paneldiskussion: Publishing in Discipline Based Education Research
    Panelen: Anna Danielsson (Dept of Education), Mats Daniels (Dept of Information Technology), Felix Ho (Dept of Chemistry - Ångström)

ons 14/5, via Zoom

  • Paneldiskussion: GDRP and Discipline Based Education Research
    Panelen: Jacob Håkansson (Dataskyddsombud, UU), Eva Hultin (Dept of Education), Christer Lagvik (Universitetsbiblitoteket), Lars Eklund (Swedish National Infrastructure for Computing).

    Seminariet spelades in och kan streamas här (OBS: stor fil - kan ta tid att ladda). Även Jacob Håkanssons presentationsbilder är tillgängliga här. Båda är lösenordsskyddade. Klicka här för att få lösenordet om du inte redan har det.

Seminarieserie hösten 2019

En gång i månaden, två presentatörer första timmen, därefter fika och mingel.

mån 23/9: Mellanrummet, Å10234 (MazeMap - http://bit.ly/3185OMi)

  • Trevor Volkwyn (Dept of Physics and Astronomy, UU), Transduction in teaching and learning science: The role of devices in student meaning making
  • Jesper Haglund (Centre for Science, Mathematics and Engineering Education Research, Karlstad University), Using infrared cameras in physics, chemistry, biology, and engineering education.

tor 17/10: BMC C8:317 (MazeMap - http://bit.ly/31ep8Xt)

  • Abigail Barker  (Dept of Earth Sciences, Mineralogy Petrology and Tectonics, UU), Active learning in mineral chemistry promoted by apps.
  • Margareta Krabbe (Dept of Biology Education Centre, UU), International conferences in subject didactics - what can we learn?

ons 13/11: Lärosal 2, EBC (MazeMap - http://bit.ly/2PSRiFi)

  • Katerina Pia Günter (Centre for Gender Research, UU), Figuring Worlds and Exploring Identities in Higher Biology Education
  • Elias Euler (Dept of Physics and Astronomy, UU): Patterns in students’ self-directed use of an unconstrained digital learning environment

tis 10/12: Beurlingrummet, Ångström (MazeMap - https://bit.ly/38qXD1K)

  • Maja Elmgren (Dept of Chemistry - Ångström Laboratory): University teachers as carriers of disciplinary culture
  • Mats Daniels (Dept of Information Technology): Knowledge is not Enough - Research Regarding Professional Competencies

Listan över tidigare seminarier hittar du här.

KURSER

Här lägger vi upp information om de kurser som vi kommer att ge eller som redan har varit.

Hösten 2019

Introduction to Qualitative Methods in Discipline-based Education Research

As a teacher, you might want to know e.g. how your teaching affected student learning, or how a teaching and learning activity influenced student engagement and their experience. Here, a qualitative research method (involving interviews, observational studies, analysis of text responses etc.) might be appropriate for answering your questions. This course will give you an introduction to qualitative research methods in education, especially within the context of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).

Hösten 2018

Course in Quantitative Methods in STEM Education Research
De filmade föreläsningarna, föreläsnings- och laborationsmaterial samt inlämningsuppgifter finns tillgängliga. Kursen var poänggivande för doktorander.